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スナッチの力学的理解 I -- Mechanical Understanding in Snatch I
同士諸君!
とすっかりパベルのDVD "Enter the Kettlebell" にやられてます。

9日ケトルベルに触れなかったが、スナッチが頭で理解できて嬉しかった。

絶対無理と思っていたスナッチだが、タイケイさんのワークショップに参加してやってみやってみたらできた。場の雰囲気と勢いというものはすごい。しかし、どうできているのかさっぱりわからなかった。どうもコークスクリューと言われているやり方をしているようだ。下ろす時は真っ直ぐ下ろしていたが、ケンさんに外から回すとショックが少ないよ、とアドバイスをもらって、上り下りともコークスクリューであった。

kObAさんの動画、ミッシーのDVDのオープニングビデオでもひねらずに真っ直ぐ上げている。何と呼ぶのだろう?これがハードスタイル?とりあえずスクエアスナッチとでも呼ぼう。ブンと振り上げて最後にぐっと握って前腕に打ち付けないように止めるのか?でもなんか違うと思っていたが、パベルのDVDの解説で理解できた。「ケトルベルの下に沈み込め!」である。言葉では解説しにくいのでそのうち図解したい。

夏休み最大の発見。家に戻って一発だけやってみた。できた。



Morning, Mon Jul 28, 2008
- Egoscue e-cises for elbow pain


Morning, Tue Jul 29, 2008

Egoscue e-cises for elbow pain

KAATSU Arm Warming-up (Basic 3 items)
KAATSU Arms Training
- Rubber Band Arm Curl: 30-15-10 (10-sec rest between)
- Rubber Band Triceps Pull Down: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Weightless Lateral Raise: 20-15-10 (10-sec rest between)

KAATSU Leg Warming-up (Basic 2 items)
KAATSU Leg Training
- BW Squat: 30-20-10 (10-sec rest between)
- BW Calf Raise: 30-20-10 (10-sec rest between)
- BW Lunge: 40-30-20 (10-sec rest between)
(20-15-10 for each side)


Afternoon, Wed Jul 30

KAATSU Arm Warming-up (Basic 3 items)
KAATSU Arms Training
- Rubber Band Arm Curl: 30-15-10 (10-sec rest between)
- Rubber Band Triceps Pull Down: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Weightless Lateral Raise: 20-15-10 (10-sec rest between)

KAATSU Leg Warming-up (Basic 2 items)
KAATSU Leg Training
- BW Squat: 30-20-10 (10-sec rest between)
- BW Calf Raise: 30-20-10 (10-sec rest between)
- BW Lunge: 40-30-20 (10-sec rest between)
(20-15-10 for each side)


Morning, Thu Jul 31

Egoscue e-cises for elbow pain

KAATSU Arm Warming-up (Basic 3 items)
KAATSU Arms Training
- Rubber Band Arm Curl: 30-15-10 (10-sec rest between)
- Rubber Band Triceps Pull Down: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Weightless Lateral Raise: 20-15-10 (10-sec rest between)

KAATSU Leg Warming-up (Basic 2 items)
KAATSU Leg Training
- BW Squat: 30-20-10 (10-sec rest between)
- BW Calf Raise: 30-20-10 (10-sec rest between)
- BW Lunge: 40-30-20 (10-sec rest between)
(20-15-10 for each side)


Morning, Fri Aug 1

KAATSU Arm Warming-up (Basic 3 items)
KAATSU Arms Training
- Rubber Band Arm Curl: 30-15-10 (10-sec rest between)
- Rubber Band Triceps Pull Down: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Weightless Lateral Raise: 20-15-10 (10-sec rest between)

KAATSU Leg Warming-up (Basic 2 items)
KAATSU Leg Training
- BW Squat: 30-20-10 (10-sec rest between)
- BW Calf Raise: 30-20-10 (10-sec rest between)
- BW Lunge: 40-30-20 (10-sec rest between)
(20-15-10 for each side)

Trained in a park. Many bugs stang my legs and armes... First, I thought they were harmless, but so itchy later. Could not concentrate because of that.


Morning, Sat Aug 2

KAATSU Arm Warming-up (Basic 3 items)
KAATSU Arms Training
- Rubber Band Arm Curl: 30-15-10 (10-sec rest between)
- Push-up on knees: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Weightless Lateral Raise: 20-15-10 (10-sec rest between)

KAATSU Leg Warming-up (Basic 2 items)
KAATSU Leg Training
- BW Squat: 30-20-10 (10-sec rest between)
- BW Calf Raise: 30-20-10 (10-sec rest between)



Comrades!
(Influenced by Pavel's DVD "Enter the Kettlebell" so much.)

During 9-day leave to Japan, I was not able to touch the kettlebell, but found how to Snatch through the DVD made me so happy.

I had thought "Snatches are impossible to me" but I was able to do when I tried at Taikei's workshop. The real examples and atomosphere there made success. Wow! However, I had no idea how I do.

When I checked kObA's videos on YouTube or Missy's DVD opening video, they swing up a kettlebell to the top without twist. (What you call that? Is that Hard Style Snatch? I temporaly name it "Square Snatch". Swinging up to the top and gripping the handle so that the kettlebell does not hit the forearm? That was my first asumption, but seemed not true. Pavel's DVD made me understood. "Sink under the kettlebell." Hard to explain with words, so I will draw some pictures someday.

First thing I tried when I got back to home in Korea is a Square Snatch. I made it! Good job! That's the best souvenir from summer vacation this year.
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(非公開コメント受付中)

No title
お疲れ様ですv-91
No title
v-91 kObAさん ありがとうございます。

さすがに夏休み明け、仕事がたまっていてお疲れ気味、でもまだ終わらず。家に帰ってトレの気力が湧き上がるかちょいと不安であります。
プロフィール

Funky President

Author:Funky President
韓国在住1966生まれの日本人オヤジ
子供の頃運動が苦手でコンプレックスがありました。途切れ途切れながらちょぼちょぼ運動続けて今は歳からすると平均的な見た目と体力。50、60代でその歳からするとすげぇ、となるのが目標。継続は力なり!
スキーは結構うまい(JSA1級)。テニス、スノボ、ゴルフ、バスケットボールなど経験あり。
2007年秋からウェイトトレーニング、2008年夏からケトルベルを始めました。が、ケトルベルの前から肘を痛めており、悪化に伴い腕を使うトレーニングは10月から完全封印。11月末、よく調べたら肘の痛みは頸から来ているということが発覚。2009年2月頭より晴れてリハビリライトケトルベルトレーニング再開~!2009年10月、BIKE FRIDAY New World Tourist "Funky President 2009"号を入手。自転車も乗っています。...と、今度は右膝痛め、なんだかな...。落ち込まないためにトレンクルをオークションで落札ぅ!

Male, Born in 1966, Japanese living in Kerea.
Not good at sports in childhood, which caused inferiority complex. Keeping slight workout off and on, now average physical appearance and ability at my age. Trying to be excellent look and ability in 50s and 60s. "Persistence pays off. So don't give up. Just keep trying!"
Started resistance training in fall, 2007, and kettlebell in summer 2008. However, due to elbow pains which started before kettlebell, stopped any training using arm from Nov, 2008 to Jan, 2009. Now on rehab training with light KBs.
Good at ski (JSA 1st Grade), experianced in tennis, snowboard, golf, basketball, etc.
Got a BIKE FRIDAY's New World Tourist in Oct, 2009. Ride is fun. Now, suffering from knee pains in the right knee. To avoid getting into a negative mode, won a small bike in an auction! Yahoo!

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