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スウィング100回 -- Swing 100 Reps
kObAさんの記事で16kgスナッチ1,000回に挑戦、とあった。すげー、715回。きっと来週くらいに1,000回達成するでしょう、kObAさんならば。

触発されたわけではないが、スウィング100回に挑戦(ぷ)。50回を2セットやってもあまり苦でないので、そのうちやってみたかったのだ。結果、前腕が結構来ます。握力の持久力がないっつぅの。

なんとなくさぼっていた(オイ!)TGUを久々に。えー、こんなに大変だったっけ?という感じ。基本の一つと言われている種目だし、真面目に取り組みたい。

スナッチは、手の皮がやばくなったらすかさず手袋をはめるインチキ野郎である。結局、適度な滑りとグリップ=掌に近い素材=革か人工皮革か、ということで、Snap-on社の作業用手袋を使っている。指は切り落としていない。これがボロくなる頃には下半身で衝撃を受けられるようになりたいもんです。


16-kg Kettlebell
Doubule-handed Swing: 100
Turkish Get Up (Lunge Style 1): L/R - 2/2
Snatch: L/R - 10/10 -10/10
Military Press: L/R - 5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5
Super Set (Hindu Phsh-up & High Pull L/R): 10&5/5 - 10&5/5
Bent Over Row: L/R - 5/5 - 5/5
Halo: L/R - 5/5
Hindu Phsh-up: 10

Call it for a day. Woked at office today. Get some rest!


kObA's Blog, he tried non-stop 16-kg snatch 1,000 reps. Respect! Finished with 715 reps! I believe he will make it next week. You are really great, kObA!

Not get stimulated, but I challenged non-stop 100 swings (only). I was able to do two sets of 50 reps, so I wanted to try someday. Done. As the result, the forearems are fatigue. No grip endurance at all. Long way to snatch 200 or something. Anyway, walk inch by inch.

Kind of reluctant to do TGU for a while, did it. Oh! Is it this hard?
I will do it, one of the RKC minimum, seriously from now on.

I am chiken enough to put gloves when I feel something on my palm even a bit when doing Snatches. I was wondering which gloves were the best, I chose Snap-on's working glove. I wanted materials closed to skin, appropriate balance of grip and slip: leather natural or synthetic. Have not cut the finger yet. When these gloves worn out, I hope I can absorb downward shocks with my legs.
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(非公開コメント受付中)

No title
こんにちは。記事とりあげてくださり嬉しいです。ありがとうございます。スイング100回お疲れ様ですv-208
No title
皆さん目標を掲げ、それに向かって日々着々とプログレスを見せられてますね。 よいモチベーションを有難うございます。
お体無理なさらずに頑張って下さいませ。
Nazo
16kg Snatch
kObAさん
さっそく記録更新ですね!レベルは違いますが、いつも刺激されます。
バランス
Nazoさん

ありがとうございます。仕事が忙しくなってくるとバランスが難しくなりますね。一般トレイニーの共通の悩みだと思いますが...
プロフィール

Funky President

Author:Funky President
韓国在住1966生まれの日本人オヤジ
子供の頃運動が苦手でコンプレックスがありました。途切れ途切れながらちょぼちょぼ運動続けて今は歳からすると平均的な見た目と体力。50、60代でその歳からするとすげぇ、となるのが目標。継続は力なり!
スキーは結構うまい(JSA1級)。テニス、スノボ、ゴルフ、バスケットボールなど経験あり。
2007年秋からウェイトトレーニング、2008年夏からケトルベルを始めました。が、ケトルベルの前から肘を痛めており、悪化に伴い腕を使うトレーニングは10月から完全封印。11月末、よく調べたら肘の痛みは頸から来ているということが発覚。2009年2月頭より晴れてリハビリライトケトルベルトレーニング再開~!2009年10月、BIKE FRIDAY New World Tourist "Funky President 2009"号を入手。自転車も乗っています。...と、今度は右膝痛め、なんだかな...。落ち込まないためにトレンクルをオークションで落札ぅ!

Male, Born in 1966, Japanese living in Kerea.
Not good at sports in childhood, which caused inferiority complex. Keeping slight workout off and on, now average physical appearance and ability at my age. Trying to be excellent look and ability in 50s and 60s. "Persistence pays off. So don't give up. Just keep trying!"
Started resistance training in fall, 2007, and kettlebell in summer 2008. However, due to elbow pains which started before kettlebell, stopped any training using arm from Nov, 2008 to Jan, 2009. Now on rehab training with light KBs.
Good at ski (JSA 1st Grade), experianced in tennis, snowboard, golf, basketball, etc.
Got a BIKE FRIDAY's New World Tourist in Oct, 2009. Ride is fun. Now, suffering from knee pains in the right knee. To avoid getting into a negative mode, won a small bike in an auction! Yahoo!

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