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なぜスナッチで手の皮がむけるのか II -- Why Snatches Break Palm Skins II
16kgスナッチ片腕連続20回できた。ショボいですが(笑)。前回エントリーの引っかけマメ防止テクにて掌痛みなし!ショボいけどYeah!!
しかし、これも予想通りだが、握力が果てる。10回ずつ、5セットやるよりも、20回2セットの方がはー・るー・かー・にーきつい。握力耐久性向上、こればっかりはじっと向上を待つしかないでしょう。

下りは肘を曲げコークスクリュー、ボトムでは親指を45度内側へ回す。

これらも私にとってはマメ防止テクです。真っ直ぐ下ろすと、水平から下45度位のところで一気に衝撃が来る感じでつい握りしめてしまいますが、コークスクリューだと先に肘を曲げてやることで位置エネルギーが減少→落下スピード減少→衝撃減少、ということで、安心して指ひっかけで行けます。ボトムでも進行方向にハンドル垂直にしていると、前回エントリーの絵の巻き込みが起きますが、45度にすることでケトルベルの慣性が指と垂直方向にも逃げるので、ハンドルが回転せず、巻き込みがが起きない。


Morning, Sep 4, 2008
- 16-kg KB Snatch L/R - 20/20 - 20/20
- 16-kg KB Clean L/R - 5/5 - 5/5 -5/5 I like Cleans, but the left elbow is painful these days...
- Super Set of 24-kg KB D-Handed Swing & Hindu Push-up: 20&15/ 20&15/ 20&15
- 16-kg KB Military Press: L/R - 5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5 - 5/5
- 24-kg KB Bent-over Row: L/R - 5/5 - Oops! Late for work.


I was able to complete 20 Snatches per side in raw with 16kg So few with so lgiht, but no pain in palm skins with the palm grip. The weight does not matter, Yeah!!

As expected, too, the endurance of grip does not allow to contiue more. 2 sets * 20 reps are by F-A-R tougher than 5 sets * 10 reps. It takes time to gains strength in grips. Be paitance.

From top of Snatch, bend the elbow and cork screw, and turn the thumb inward till 45 dgree.

These, low energy consumption technics, are anti-blister technics to me so far. When drop straight from the top, the sudden impact at 45-degree point down from the level make me grip hard. On the other hand, bending elbow --> to decrease potential energy --> to decrease max speed --> to decrease impacts, makes the hook grip with feeling safe.

At bottom, if I keep right angle, the skin involvement to the handle spin happens, but 45-degree-inward rotation releases some momentum to cross-palm direction, which avoids the skin involvement.
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ショボクないですよ。
おめでとうございます。私は連続でやると腰にきます。固まっちゃっいます。
マメ移動
オレンジさん

ありがとうございます。手が痛くないと思っていましたが、通勤途中にふと掌を見ると、いつもよりより指の付け根側に新たなマメができておりました。やっぱり下半身でドライブ(上り)、吸収(下り)を身につけないとダメなんでしょうね...。
プロフィール

Funky President

Author:Funky President
韓国在住1966生まれの日本人オヤジ
子供の頃運動が苦手でコンプレックスがありました。途切れ途切れながらちょぼちょぼ運動続けて今は歳からすると平均的な見た目と体力。50、60代でその歳からするとすげぇ、となるのが目標。継続は力なり!
スキーは結構うまい(JSA1級)。テニス、スノボ、ゴルフ、バスケットボールなど経験あり。
2007年秋からウェイトトレーニング、2008年夏からケトルベルを始めました。が、ケトルベルの前から肘を痛めており、悪化に伴い腕を使うトレーニングは10月から完全封印。11月末、よく調べたら肘の痛みは頸から来ているということが発覚。2009年2月頭より晴れてリハビリライトケトルベルトレーニング再開~!2009年10月、BIKE FRIDAY New World Tourist "Funky President 2009"号を入手。自転車も乗っています。...と、今度は右膝痛め、なんだかな...。落ち込まないためにトレンクルをオークションで落札ぅ!

Male, Born in 1966, Japanese living in Kerea.
Not good at sports in childhood, which caused inferiority complex. Keeping slight workout off and on, now average physical appearance and ability at my age. Trying to be excellent look and ability in 50s and 60s. "Persistence pays off. So don't give up. Just keep trying!"
Started resistance training in fall, 2007, and kettlebell in summer 2008. However, due to elbow pains which started before kettlebell, stopped any training using arm from Nov, 2008 to Jan, 2009. Now on rehab training with light KBs.
Good at ski (JSA 1st Grade), experianced in tennis, snowboard, golf, basketball, etc.
Got a BIKE FRIDAY's New World Tourist in Oct, 2009. Ride is fun. Now, suffering from knee pains in the right knee. To avoid getting into a negative mode, won a small bike in an auction! Yahoo!

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