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身体の歪み -- Distorted Body
ブログをたどってうろうろしていたらば、最近右腰を痛めたという方のブログにぶち当たった。腰痛と聞けば見過ごせない。腰を痛めるちょっと前のカラダ写真がUPされていた。ボディビル系のトレーニングをされていて、見事にバルクアップされていたが、正面、背後とも明らかに右に傾いているのが見て取れた。背骨の側湾か、腰骨の歪みか。このまま重いものを持ち上げたりすればどちらかのサイドに負担がかかるのは必定のように思われた。

最近の私自身。左手でものを持てないので、右手を使うこと多く、そのせいか右膝が少し痛い。1週間ほど前に整体師である弟に見てもらったら左右の脚の長さが違ってきている(骨盤歪み)とのこと。気をつけなければ...。久々にエゴスキューやった。

ハードにトレーニングする人ほど体の歪みには気をつけた方が良い、と思うこの頃。適度な重さのダブルハンドスウィングは自然に歪みを取る効果があると思う(っつーか思った)。その他のケトルベルトレーニングでもスタビライザーも鍛えられるし。表層筋だけ強くなると、かえって怪我をしやすくなるとも。それゆえパワーリフトの世界記録保持者でも軽いケトルベルに意味を見出しているのではないかな、と。

昨日10月10日は体育の日だったですね。ハッピーホリデイなど関係なく、気持ち的には今でも10月10日が体育の日。一日遅れだけども、久々に軽く体を動かしました。加圧トレーニングは骨折などでギブスをしていても加圧と除圧を繰り返すだけで筋量の維持ができる程なので、肘が癒えるまで痛みが出ないようならば軽くやっておこうかと。



Morning, Oct 11, 2008

Egoscue ecises for elbow pains
KAATSU Arm Warming-up
- Clench-and-unclench hands: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Curl: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Extension: 30-20-10 (10-sec rest between)
KAATSU Leg Warming-up
- Clench-and-unclench toes: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Heel and toe up and down: 30-20-10 (10-sec rest between)
KAATSU Leg Training
- BW Squat: 30-20-10 (10-sec rest between)

Night, Oct 11, 2008
KAATSU Arm Warming-up
- Clench-and-unclench hands: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Curl: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Extension: 30-20-10 (10-sec rest between)
KAATSU Arm Training
- No-weight Shoulder Press: 30-20-10 (10-sec rest between)
KAATSU Leg Warming-up
- Clench-and-unclench toes: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Heel and toe up and down: 30-20-10 (10-sec rest between)



Surfed blog to blog and bamped into an article getting hurt in the right lower back. He uploaded two photos before the accident. As a result of body building type training, he bulked up greatly. But I noticed that apparent tilt to right side. Side bent back bone or distorted pelvics. Anyway, if keep lifting hevey weight with this, it seems obvious to kill one side of the body.

About myself. I cannot hold heavy things with my left, I always use the right hand. This may cause distortion of the bone stracture and cause a slight pain in the right knee. About a week ago, my brother, a cairopractor, pointed out the difference in leg length. Need to be careful.

The harder we train, the more we should pay attention to distortion, I think these days. Double-handed Swings with appropriate weight may fix distorted bone allignment naturally, from my short experience. Other KB trainings condition stabilizers. Too strong big surface muscles cause injuries. So the world-record holder for power lifting loves light kettlebells.
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(非公開コメント受付中)

体のゆがみ
と言えば、私はいつからか自分の体のセンター(中心)が分からなくなっています。だいぶ前に美容院で前髪を真っ直ぐ切ってもらう際、「頭を右や左に傾けないで下さい」と怒られた時初めて気付きました。直立してもどっちかに微妙に傾いてしまいます。私のトレーナーはこれをデッドリフトやケトルで改善しようとトライしてくれてますが、これは実は由々しき問題であると最近富に思います。 
弟さん整体師で居られるのですね。 是非診て頂きたいものの、いかんせん遠方にて、、、無念!
加圧トレお疲れ様でした。
正中線
Nazoさん

身体の真ん中を意識しろ、みたいな趣旨の本も日本では5年ほど前からよく見かけるような気がします。筋肉じゃなくて骨格で支える、の一表現ですかね。右左均等に振れるのならばいいような気がしますがどうなんでしょうね。

弟がカイロ学校に通い始めたころから検体を供しておりました。だんだんうまくなっていくのが分かって面白かったです。今は金払わないでやってもらうのは申し訳ない感じですね(笑)
トレ?
kObAさん

ありがとうございます。加圧トレっていうほどのものでなく、加圧コンディショニングでしょうかね...。それでも腕脚はパンパンになりますけれども。
プロフィール

Funky President

Author:Funky President
韓国在住1966生まれの日本人オヤジ
子供の頃運動が苦手でコンプレックスがありました。途切れ途切れながらちょぼちょぼ運動続けて今は歳からすると平均的な見た目と体力。50、60代でその歳からするとすげぇ、となるのが目標。継続は力なり!
スキーは結構うまい(JSA1級)。テニス、スノボ、ゴルフ、バスケットボールなど経験あり。
2007年秋からウェイトトレーニング、2008年夏からケトルベルを始めました。が、ケトルベルの前から肘を痛めており、悪化に伴い腕を使うトレーニングは10月から完全封印。11月末、よく調べたら肘の痛みは頸から来ているということが発覚。2009年2月頭より晴れてリハビリライトケトルベルトレーニング再開~!2009年10月、BIKE FRIDAY New World Tourist "Funky President 2009"号を入手。自転車も乗っています。...と、今度は右膝痛め、なんだかな...。落ち込まないためにトレンクルをオークションで落札ぅ!

Male, Born in 1966, Japanese living in Kerea.
Not good at sports in childhood, which caused inferiority complex. Keeping slight workout off and on, now average physical appearance and ability at my age. Trying to be excellent look and ability in 50s and 60s. "Persistence pays off. So don't give up. Just keep trying!"
Started resistance training in fall, 2007, and kettlebell in summer 2008. However, due to elbow pains which started before kettlebell, stopped any training using arm from Nov, 2008 to Jan, 2009. Now on rehab training with light KBs.
Good at ski (JSA 1st Grade), experianced in tennis, snowboard, golf, basketball, etc.
Got a BIKE FRIDAY's New World Tourist in Oct, 2009. Ride is fun. Now, suffering from knee pains in the right knee. To avoid getting into a negative mode, won a small bike in an auction! Yahoo!

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