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アイソレーションはダメ、かも -- No Isolation, Maybe
何度か名を出している、ピート・エゴスキューのペインフリー、日本語翻訳編集の方は通しで読んでいたが、英語の方はあまりちゃんと読んでいなかったのでこのところつまみ読みしている。基本、骨格を正しい位置に持ってくることで痛みがなくなるよ、というコンセプトでなるほどという感じ。日本語版は訳者がおバカっぽくて損している気がする。

Pain Free: A Revolutionary Method for Stopping Chronic PainPain Free: A Revolutionary Method for Stopping Chronic Pain
(2000/02/29)
Pete EgoscueRoger Gittines

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驚異のエゴスキュー 痛み解消メソッド驚異のエゴスキュー 痛み解消メソッド
(2008/03/28)
ピート・エゴスキュー

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英語版のコラムで肘、手首などが痛くなる原因として、胴体や肩をちゃんと使わないで、腕だけを使うこと(アイソレーション)を挙げている。

アイソレーションといえばボディビルディングでは常識のやり方。日常的な動作でさえアイソレーションが怪我の原因になるとすれば、わざわざ重いモノを持って単関節でアイソレーションしていれば怪我するのは当たり前のような気がしてきた。実は肘の痛みの原因はへなちょこクリーンではなくて、プリーチャーカールやリストカールだったのかも。個人的には筋力、筋量がある程度ついてから複合、多関節運動に移行するつもりだったが、その辺誤りだったかもしれない。



Morning, Oct 12, 2008
Egosque e-cises for elbow pains
Hamstrings and hip flexer isometric stretching
Fire breath (looong time no see. 1 set*150 reps in a minute, 1 set*100 reps slowly)

Night, Oct 12, 2008
KAATSU Arm Warming-up
- Clench-and-unclench hands: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Curl: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Extension: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Shoulder Press w/o weight: 30-20-10 (10-sec rest between)
KAATSU Leg Warming-up
- Clench-and-unclench toes: 30-20-10 (10-sec rest between)
- Heel and toe up and down: 30-20-10 (10-sec rest between)
KAATSU Leg Training
- BW Squat: 30-20-10 (10-sec rest between)



Pain Free by Pete Egoscue, introduced in my blog several times. I read Japanes edition but not done English original. I am reading it now. Basically, the Egoscue Method is aligning bones into naturally-designed positions makes pains less or free. Ah-ha! Since the Japanese version translator's style in writing, especially for her own part, looks stupid, it deteriorate the actual value of the book, which I am sorry.

Pete Egoscue pointed out the reason why we have problems with elbow and wrists are the isolated movements of them without body and/or shoulders.

The isolation is a very common word in body building. If even daily isolation movements with light weights cause injury, not to mention single-joint and isolated movements with heavey weights. The actual cause of my elbow pains may be Preacher Curls, Wrist Curls, etc. Not because of inproper Barbell Cleans, as I believed... My idea was to start with single-joint isolated movements and keep them till I get certain strength and muscles mass, and then move to multi-joint compound movements. I may have made a big mistake.
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(非公開コメント受付中)

面白そうですね。
なるほど研究されてますね。いろいろ教えてくださいv-91
Egoscue
トレーニング始める前にいくつか米国からe-bookや紙本を買って研究した結果、「個人的には筋力、筋量がある程度ついてから複合、多関節運動に移行」のプランを立てました。

肘が痛くなってからEgoscueを薦めてくれたのは、単関節運動もプログラムに入れている本の著者でした(笑)。わざわざ丁寧にメールで返信してくれて感動しました。
プロフィール

Funky President

Author:Funky President
韓国在住1966生まれの日本人オヤジ
子供の頃運動が苦手でコンプレックスがありました。途切れ途切れながらちょぼちょぼ運動続けて今は歳からすると平均的な見た目と体力。50、60代でその歳からするとすげぇ、となるのが目標。継続は力なり!
スキーは結構うまい(JSA1級)。テニス、スノボ、ゴルフ、バスケットボールなど経験あり。
2007年秋からウェイトトレーニング、2008年夏からケトルベルを始めました。が、ケトルベルの前から肘を痛めており、悪化に伴い腕を使うトレーニングは10月から完全封印。11月末、よく調べたら肘の痛みは頸から来ているということが発覚。2009年2月頭より晴れてリハビリライトケトルベルトレーニング再開~!2009年10月、BIKE FRIDAY New World Tourist "Funky President 2009"号を入手。自転車も乗っています。...と、今度は右膝痛め、なんだかな...。落ち込まないためにトレンクルをオークションで落札ぅ!

Male, Born in 1966, Japanese living in Kerea.
Not good at sports in childhood, which caused inferiority complex. Keeping slight workout off and on, now average physical appearance and ability at my age. Trying to be excellent look and ability in 50s and 60s. "Persistence pays off. So don't give up. Just keep trying!"
Started resistance training in fall, 2007, and kettlebell in summer 2008. However, due to elbow pains which started before kettlebell, stopped any training using arm from Nov, 2008 to Jan, 2009. Now on rehab training with light KBs.
Good at ski (JSA 1st Grade), experianced in tennis, snowboard, golf, basketball, etc.
Got a BIKE FRIDAY's New World Tourist in Oct, 2009. Ride is fun. Now, suffering from knee pains in the right knee. To avoid getting into a negative mode, won a small bike in an auction! Yahoo!

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